God sesong for Norsk Havbrukssenter

Sommeren på Helgeland har vært eventyrlig, og det har også Norsk Havbrukssenter merket. I toppmåneden juli var belegget på rorbuene hele 94 %, mens juni og august var noe lavere, forteller daglig leder Conny Gustavsson. Omsetninga viser en hyggelig oppgang i alle tre sommermånedene: I juni og august var det 10% økning, og i juli mest med 23% omsetningsøkning.

Restaurant SMAK har vært godt besøkt i sommer, og dro opp den totale omsetninga med et betydelig større salg av mat og drikke enn tidligere, forklarer Gustavsson.

Også på Norsk Havbrukssenter sitt visningssenter for laks har besøket vært jevnt og godt. Litt over halvparten av gjestene, ca 55%, er norske. Blant utlendingene, er det flest tyske og nederlandske gjester, men også en god del fra USA, Australia og England.  Mange av dem kommer med Hurtigruten eller Havila Kystruten, som Norsk Havbrukssenter har faste avtaler med.

Gustavsson sier at de ønsker å få jevnere, mer helårlig drift på rorbuer og restaurant: -Vi er glad for alle turister, men ønsker å få jevnere, helårlig drift. For kurs, konferanser, kick-off m.m. er anlegget vårt perfekt, og det ønsker vi å kommunisere tydeligere ut til næringslivet, understreker daglig leder av Norsk Havbrukssenter, Conny Gustavsson.

Ratingen viser for øvrig at de som allerede har besøkt rorbuene til Norsk Havbrukssenter på Toft, er svært fornøyd.  På Tripadvisor får de 5 av 5 mulige, på Booking.com 9,3 av 10, og på Hotels.com 9,8 av 10 mulige.

Norsk Havbrukssenter er et selskap i Torghatten Aqua-konsernet, og driver med havbruk, visningssenter, restaurant og overnatting.